Feliz navidad.

Ojoj, vad tiden går fort.. ibland måste man stanna upp och bara ta ett djupt andetag och kolla runt omkring sig. Allt som förändras, allt som består, människor man älskar, människor man saknar. Det är snart jul, två veckor kvar sen är det jullov och familjen är åter samlad under samma tak. Jag längtar till att få hem mina systrar och till att mysa med glögg tillsammans, sitta och kolla på granen som lyser upp hörnet i vardagsrummet där den alltid står, varje år, varje jul. Förhoppningsvis ligger det är vitt snötäcke utanför.  Det enda jag vill säga nu är, FELIZ NAVIDAD.

Jag tänker jämt så mycket, ibland vill man kunna stänga av allt och bara vara men jag ska alltid analysera allt och försöka lösa saker. Nu tänker jag inte göra det. Det är två veckor kvar till jul och de veckorna ska vara de bästa. Sen har vi en underbar julvecka med min familj och sen väntar en vecka i åre över nyår. Ojoj Cissi vad vi kommer äga backarna... Vi ska allt visa dem hur det ska gå till. ;)


Veckan har varit väldigt bra även om man har haft väldigt mkt att göra. Det är vännerna man gör sakerna med som gör det värt. Jag hade kemiprov i torsdags, största i kemi B kursen, slutprov. Hela tisdagskvällen spenderades därför med Daniel, plugg, plugg, plugg. Det funkade så bra, det inte jag kan det kan han och vise versa. Vi lånade Fredriks lägenhet eftersom han jobbade kväll och den stod tom. Vi fick mkt gjort och sov över där sen. Onsdagen börjar med att fredrik åker iväg till jobbet vid sju. Jag sover vidare och vid nio går jag upp, väcker Daniel sen så går vi ner till stan och hittar ett mysigt fik där vi äter frukost. Ett par timmar senare blir det att dra sig till skolan. Hade bara två lektioner. På eftermiddagen kommer Daniel, hem till mig denna gång. Vi pluggade på hela kvällen, jag lagade omelett till middag och sen åkte han hem vid nio, efter många timmar av ordentligt plugg. Nu var vi laddade för provet dagen efter. Det gick väl helt okej tror jag. Som tur är har jag inte pressen på mig att få perfekt på det, ligger bra till ändå vilket är skönt =). Så vi får se.
   Jag har tänkt mycket på vad jag vill plugga vidare till, vad man vill göra om tio år. Det är ju så svårt att veta, det går ju knappt men det jag vet om mitt liv nu är att jag har ett halvår kvar i gymnasiet. Tiden efteråt ska jag spendera jobbandes, förhoppningsvis på caféet i sommar. Måste nog komplettera med ett extra jobb också om man vill få ihop pengar snabbt. Efter det vill jag resa. Jag vill resa och träffa nya människor, få erfarenheter för livet och bara vara.
   Efter två år tänker jag nog befinna mig i skolbänken igen. Det som jag är inne på nu är Nutritionist. Näringsexpert skulle man kunna säga fast på mer kemisk väg. Utbildningen är tre år och finns i Kalmar och Stockholm. Detta är just nu bara en idé och den lär säkert ändras men just nu är det skönt att ha ett mål. Jag gillar kemi, jag är väldigt mycket för kost och hälsa och näringslära passar mig perfekt så vi får väl se..


Nu ska jag gå och krya på mig, jag har visst fått vintervirus. Ikväll måste jag vara frisk för då ska jag på årets fest. Vart är hemligt, men kanske berättar det efteråt.

Puss och hej.

Kommentarer
Postat av: Sarah Nyman

Hej tjejen. Hur är läget? Gick stora kemiprovet bra sen? Tänkte höra vad du gör den 22:a december? Kram Sarah

2008-12-09 @ 21:41:03
URL: http://this_is_me_right_now.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0